Pytania i odpowiedzi
Kursy Angielskiego i Hiszpańskiego dla dzieci
Zajęcia angielskiego i hiszpańskiego odbywają się stacjonarnie, ale jest też możliwość dołączenia do grupy, która ma zajęcia prowadzone w formie online. Grupy są maksymalnie 9 osobowe w przypadku przedszkolaków oraz maksymalnie 8 osobowe w przypadku dzieci szkolnych.
Jest także możliwość zajęć angielskiego lub hiszpańskiego indywidualnie 1:1. Mamy też możliwość stworzenie małych grup kameralnych pod indywidualne zamówienie rodzica
W naszej szkole językowej, każde dziecko przed zapisaniem do grupy przechodzi interview w celu określenia poziomu językowego. Interview jest darmowe. Interview jest bardzo ważne, po nim jesteśmy w stanie dopasować odpowiedni poziom, dzięki czemu dziecko dalej będzie się rozwijało i nie będzie zaczynało nauki angielskiego czy hiszpańskiego od początku. Czasem się zdarza tak, że rodzice myślą, że dziecko nic nie potrafi, a okazuje się, że ma całkiem dużą wiedzę, dlatego taka rozmowa z nauczycielem jest dość istotna i ważna w celu zweryfikowania posiadanej wiedzy i zapewnienia odpowiedniego poziomu.
Tak. Jest możliwość udziału w bezpłatnej lekcji próbnej zarówno angielskiego jak i hiszpańskiego, tak aby dziecko zobaczyło jak wyglądają zajęcia i zapoznało się z lektorem oraz innymi dziećmi w grupie. Jeżeli po pierwszej lekcji dziecko nie jest zdecydowane, to wtedy możemy zaproponować drugą lekcję próbną, ponieważ czasem niektóre dzieci potrzebują więcej czasu na podjęcie wspólnej decyzji z rodzicem.
W przypadku języka angielskiego to dzieci rozpoczynają u nas naukę języka już od 2 roku życia. Mamy zaplanowaną ścieżkę rozwoju dla dzieci. Naukę angielskiego rozpoczynają podczas kursu Baby Time dedykowanego dla 2,3 latków. Następnie przechodzą na poziom wyżej i uczestniczą w kursie Genki English, który jest dedykowany dzieciom w wieku 3-9 lat. Kolejnym etapem jest kurs angielskiego National Geographic Learning który jest stworzony z myślą o dzieciach uczęszczającym do szkoły podstawowej. W naszej szkole angielskiego prowadzimy również przygotowania do egzaminu 8-klasisty z języka angielskiego. Jesteśmy również certyfikowanym Centrum Egzaminacyjnym Cambridge, dzięki czemu dzieci w naszej szkole mogą również zostać przygotowane i zdać egzamin Cambridge.
Nie ma takiej granicy gdyż, uczymy angielskiego dzieci, młodzież i dorosłych.
Zajęcia z języka angielskiego prowadzone są przez lektorów z odpowiednim wykształceniem pod kątem nauczania języków obcych. Podczas zajęć, nasi lektorzy mówią cały czas w języku angielskim, dużą zaletą, szczególnie w grupach młodszych wiekowo są polskojęzyczni lektorzy, którzy świetnie rozumieją potrzeby dziecka podczas zajęć, które naturalnie są komunikowane w języku ojczystym dziecka.
45 minut to czas optymalny, w trakcie którego dziecko jest w stanie skupić się na zajęciach. Jest to wystarczający czas na powtórzenie materiału i wprowadzenie nowych elementów, bez uczucia zmęczenia u dziecka – co pozwala w pełni utrzymać uwagę dziecka przez cały czas trwania zajęć.
Nasi najmłodsi kursanci mają 2 lata i uczestniczą w zajęciach wraz z rodzicami. Zajęcia Baby Time dostosowane są formą do możliwości i potrzeb dziecka, nie tylko językowych, ale również ogólnorozwojowych. Tak samo wygląda sytuacja w przypadku dzieci uczęszczających na język hiszpański. Startujemy z dziećmi w wieku 2 lat z Zajęciami Bebé Español
Tak. Istnieje możliwość odrabiania zajęć zgłoszonych na określonych zasadach. Dzieci uczęszczające na kurs 1x w tyg. mają możliwość – 4 lekcji do odrobienia, dzieci uczęszczające na kurs angielskiego 2 x w tygodniu – 8 lekcji. Istnieje też w naszej szkole możliwość wykupienia pakietu flexi za 15 zł mc, który pozwala na odrabianie zajęć zgłoszonych bez limitu.
Dziecko w wieku przedszkolnym, jest w stanie poradzić sobie na zajęciach bez pomocy rodzica. Należy pamiętać, że w sali jest nauczyciel oraz inne dzieci, z którymi dziecko powinno spędzić czas podczas nauki języka obecego przez zabawę. Oczywiście, każdemu zdarzają się gorsze dni. Wówczas, zachęcamy do zdania się na nasz zespół, lektorzy wiedzą jak zachęcić dzieci do wejścia do sali. Rodzice na zajęciach to dodatkowy element rozpraszający dla dzieci, które mogą się wstydzić, popisywać lub czuć się niepewnie w obecności nieznanych im osób.
Rozumiemy niedogodności związane ze zmianą planu dziecka i jak najbardziej jesteśmy otwarci na możliwość zmiany grupy. Z uwagi na dużą ilość grup odbywających zajęcia angielskiego i równie liczną w przypadku języka hiszpańskiego w różne dni tygodnia bez większych problemów udaje nam się znaleźć dogodny termin.
Oczywiście, że jest taka możliwość. Najważniejsze aby dziecko dobrze czuło się na zajęciach i polubiło język obcy na który zostało zapisane. Jeśli częstotliwość zajęć była dla niego zbyt obciążająca wraz z Koordynatorem Oddziału chętnie znajdziemy inny termin zajęć z częstotliwością raz w tygodniu.
Rozmowy poziomujące są zawsze stresujące w szczególności w przypadku dzieci także rozumiemy, że Państwa dziecko mogło nie pokazać w całości swoich umiejętności językowych. Zawsze możemy przeprowadzić dodatkową rozmowę, sprawdzić inną grupę, jesteśmy zawsze chętni do pomocy.
Jak najwcześniej! Pierwszym okresem sensytywnym dziecka jest okres rozwoju muzycznego. Warto więc śpiewać dziecku (lub puszczać nagrania) piosenki w języku angielskim czy w języku hiszpańskim. Kolejnym etapem jest czytanie krótkich książek oraz używanie tego języka w codziennym życiu podczas zabawy. Kiedy dziecko skończy 2 lata, zapraszamy na zajęcia “Baby Time” w przypadku języka angielskiego lub na “Bebé Español” w przypadku hiszpańskiego, które prowadzone są całkowicie w danym języku obcym.
W ramach zajęć z języka hiszpańskiego pracujemy z dziećmi w oparciu o podręczniki, ćwiczenia, dodatkowe karty pracy. Każde zajęcia mogą Państwo powtórzyć z dzieckiem w domu. Dodatkowo w zależności od kursu istnieją dedykowane platformy do użytku domowego. Nasz lektor chętnie podpowie w jaki sposób pracować razem z dzieckiem w domu.
Oczywiście jest taka możliwość. Po zakończeniu kursu Genki Espanol dzieci mają możliwość kontynuowania nauki w kursie dla dzieci szkolnych Colorin Colorado
Jest to dodatkowa opcja umożliwiająca pełniejsze korzystanie z kursu języka hiszpańskiego. Dodatkowo jest to świetne narzędzie służące do powtarzania w interesujący sposób nabytej wiedzy podczas zajęć. Baza zawiera mnóstwo materiałów multimedialnych, filmów, piosenek.
Polecamy “metodę naturalną”, w ramach której nauczyciel komunikuje się z uczniami niemalże wyłącznie po angielsku. Metoda, której używamy na zajęciach – “Genki English” spełnia jej założenia. Oprócz tego łączy w sobie elementy “metody spiralnej”, opierającej się na ciągłych powtórkach już poznanego materiału w celu jego lepszego utrwalenia oraz “TPR” (total physical response), tzw. “techniki reagowania całym ciałem”. Zgodnie z metodą TPR, zajęcia są energiczne i pełne zabaw ruchowych a każda fraza, która pojawia się na zajęciach idzie w parze z gestami. Podczas zajęć pojawiają się także zabawy polisensoryczne, angażujące wszystkie zmysły. Wszystko to oparte jest na badaniach z zakresu neurodydaktyki i ma na celu nauczanie w sposób najefektywniejszy i najciekawszy dla dziecka.
Aby nauka była skuteczna, dzieci powinny uczyć się gramatyki w sposób naturalny. Dlatego też podczas zajęć “Genki English” każde słownictwo idzie w parze z frazą. Przykładowo, dzieci uczące się o zwierzętach potrafią powiedzieć, które zwierzęta lubią, a które nie. Potrafią również zadać pytanie: “Do you like…?” (Czy lubisz…?) a także udzielić krótkich odpowiedzi “Yes, I do”, “No, I don’t”. Podczas 4-letniego kursu dzieci uczą się także bardziej skomplikowanych pytań i odpowiedzi np. “What’s your favourite sport? (Jaki jest twój ulubiony sport?), “May I borrow your…?” (Czy mogę pożyczyć twój…?), “What would you like for breakfast?” (Co byś chciał na śniadanie?) i wiele innych. Dzięki temu potrafią budować zdania niejako automatycznie, co przypomina naukę gramatyki języka ojczystego.
Najbardziej efektywną formą nauki języka angielskiego czy hiszpańskiego dla dzieci jest nauka w małych grupach lub nauczanie indywidualne. W przypadku dzieci przedszkolnych i wczesnoszkolnych, rekomendowana jest nauka w grupie. Małe grupy (poniżej 10 osób) umożliwiają nauczycielowi prowadzenie zajęć w taki sposób, by skupić się na każdym z uczniów z osobna, zwrócenie uwagi na prawidłowe powtarzanie czy tworzenie przez nich zdań, jak również prawidłową wymowę. Ważne jest również to, by dzieci uczyły się z dziećmi w podobnym wieku. Niektóre szkoły, niespecjalizujące się w nauczaniu dzieci, tworzą np. jedną grupę dla dzieci przedszkolnych, co wiąże się z tym, że w jednej grupie może znaleźć się zarówno 3- jak i 7-latek. W naszej szkole najmłodsze dzieci (2-3 lata) uczęszczają na kurs “Baby Time” (hiszpańskie Bebé Español), dzieci w wieku wczesnoprzedszkolnym (3-5 lat) są w młodszych grupach “Genki English” (hiszpańskie. “Genki Spanish”) natomiast starsze (5-7 lat) w starszych grupach “Genki English” (hiszpańskie Colorin Colorado). Często pojawia się pytanie, czy skoro dziecko ma angielski w przedszkolu, to czy to nie wystarczy. W większości przypadków grupy na angielskim w przedszkolu są zbyt liczne a angielski jest prowadzony “byle był”, bez nauczania konkretną metodą. Ostatecznie sprowadza się to do tego, że dzieci poznają pojedyncze słowa, tematy powtarzają się a dziecko nie ćwiczy umiejętności mówienia i nie buduje pełnych zdań w języku obcym. Również grupy szkolne są znacznie mniej liczne niż te w szkole państwowej. Pozwala to na szybsze pójście z materiałem, zindywidualizowanie procesu nauczania i skupieniu się na umiejętności mówienia, która niestety jest zaniedbywana w systemie edukacji państwowej.
Nauka przez zabawę jest najefektywniejszą formą nauki dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Zabawa jest naturalnym sposobem zdobywania wiedzy o otaczającym świecie i nabywania nowych umiejętności. Zajęcia dla najmłodszych powinny być również energiczne z uwagi na dużą potrzebę ruchu i angażujące jak najwięcej zmysłów. Zamiast uczyć się o owocach z książki, efektywniejsze będzie wzięcie owoca do ręki, by zobaczyć i poczuć kształt, fakturę a następnie zapach i smak. To sprawia, że mózg dziecka wytworzy więcej połączeń nerwowych i zapamięta nową informację na znacznie dłużej. Pokazywanie gestów do nowo poznanych słów i zabawy ruchowe to elementy tzw. “total physical response” (techniki reagowania całym ciałem). Wykorzystywanie jej na zajęciach językowych sprawia, że dziecko zapamiętuje słownictwo wielowymiarowo a nowo poznana informacja na dłużej zostaje w pamięci. Dodatkowo zajęcia językowe powinny być oparte na “metodzie spirali”. Dzieci bardzo szybko zapamiętują nowe informacje, jednak jeszcze szybciej je zapominają. Dlatego tak istotne jest rozpoczynanie każdych zajęć od krótkiej powtórki materiału już przerobionego. Kolejną istotną cechą idealnych lekcji języka angielskiego jest prowadzenie ich zgodnie z “metodą naturalną”. Zajęcia z języka obcego powinny odbywać się w języku obcym od… pierwszych zajęć. To pozwoli dziecku na “zanurzenie się” w języku, poznanie jego melodyjności i rozwinie umiejętność wyłapywania informacji z kontekstu. Z drugiej jednak strony zajęcia z nativem, czyli osobą dla której nauczany język jest językiem ojczystym nie jest najlepszym pomysłem, gdy nauczyciel zupełnie nie zna języka ojczystego dziecka. Dzieci nie potrafią jeszcze komunikować swoich potrzeb w języku obcym a niezrozumienie potrzeb dziecka może zniechęcić je do zajęć językowych. Ostatnią i jedną z najważniejszych cech najbardziej efektywnych zajęć językowych jest atmosfera panująca na zajęciach i relacja dziecka z nauczycielem i pozostałymi uczniami w klasie. Przyjazna i bezpieczna atmosfera to klucz do skutecznej nauki.
Jedna grupa może liczyć 15 osób i opiekę nad dziećmi sprawuje wychowawca oraz Kierownik Półkolonii.
Jest możliwość przeniesienia kwoty na inny turnus lub zwrot niewykorzystanej części w postaci bonu, który ważny jest przez 12 miesięcy. Taki bon można wykorzystać w przeciągu roku na jakiekolwiek inne zajęcia w ramach Akademii BEC.
Tak. Prosimy aby dziecko miało ze sobą bidon z napojem lub małą wodę do picia. W przypadku wyjścia na zewnątrz maseczkę, płyn do dezynfekcji i coś na przebranie. Najlepiej wyposażyć dziecko w plecak, gdzie w środku znajdzie się napój, sucha przekąska, ubranie na przebranie, buty na zmianę.
Warsztaty i inne aktywności na półkoloniach rozpoczynamy od godziny 9:00. Jeżeli chcą Państwo aby dziecko na spokojnie skorzystało z opcji śniadania, to proponujemy pojawić się najpóźniej o godzinie 8:30. Wtedy na spokojnie zje i będzie gotowe do zajęć.
Tak, wychodzimy z dziećmi jak to tylko możliwe, na plac zabaw, do parku czy na boisko. Są tam przeprowadzone odpowiednie animacje, ale także dzieci mają czas aby się wybiegać z kolegami i koleżankami. W harmonogramie półkolonii są również zaplanowane wyjścia i wycieczki.
Większość warsztatów zaplanowanych jest tak, że to prowadzący przyjeżdżają do nas. Zmniejsza to ryzyko zakażenia dzieci w komunikacji miejskiej, ale też, potencjalnego odwołania zajęć. Oczywiście, sytuacje losowe się zdarzają, gdy z jakichkolwiek powodów nie będzie możliwe zrealizowanie warsztatów zaproponowanych w programie, przygotujemy dla dzieci, równie atrakcyjne zajęcia i warsztaty.
Wystarczy podać nam numer bonu wygenerowanego przez Państwa na platformie PUE
Tak. Zawsze zgłaszamy wypoczynek półkolonijny, dzięki temu mogą się czuć Państwo bezpiecznie, ponieważ podlegamy kontrolą Sanepidu oraz Kuratorium Oświaty.
Obostrzenia zmieniają się z dnia na dzień, jednak informacje jakie mamy na ten moment, wskazują, że dzieci przebywające na terenie szkoły w obrębie swojej grupy w trakcie półkolonii, nie będą musiały nosić maseczek ochronnych.
Jest to czas, w którym dzieci mogą przebywać ze sobą i pobawić się swoja ulubioną zabawką, przejrzeć książkę, zagrać w planszówkę z rówieśnikami lub wykonać dowolną pracę plastyczną. Nad wszystkimi z tych aktywności dzieci podczas półkolonii, czuwa wychowawca, tym samym dbając o ich bezpieczeństwo i komfort.
Na ten moment obostrzenia pozwalają na wyjścia i korzystanie z atrakcji w trakcie trwania półkolonii. Nasz plan przewiduje wyjścia ale również warsztaty na miejscu, kiedy to prowadzący przyjeżdża do nas, tym samym ograniczamy możliwość kontaktu z osobą zarażoną. Na bieżąco obserwujemy zmieniające się obostrzenia i reagujemy na nie.
Zgodnie z obecnymi przepisami od tego roku mają Państwo możliwość wykorzystania u Nas bonu turystycznego opłacając tym samym półkolonie. Jesteśmy oficjalnym Organizatorem Turystyki.
Oczywiście, na półkoloniach zapewniamy diety zatwierdzone przez dietetyków. Fakt zapotrzebowania diety należy zgłosić przy zapisie w dokumentacji półkolonijnej.
Grupy półkolonijne są stałymi grupami podczas 5 dniowych półkolonii.
W razie nagłej choroby dziecka lub kwarantanny po przedstawieniu zaświadczenia lekarskiego, rodzice lub opiekunowie mogą otrzymać zwrot kosztów za niewykorzystany turnus półkolonii z wyjątkiem kosztów już poniesionych przez organizatora w formie bonu do wykorzystania na warsztaty lub półkolonie w Akademii Baby English Center w przeciągu 12 miesięcy od daty otrzymania bonu.
W przypadku kiedy umowa zostanie rozwiązana przez obie strony lub z powodu okoliczności niezależnych od żadnej ze stron np. siła wyższa, strajki, protesty, podwyższenie stanu epidemiologicznego, zmiany przepisów prawa odnośnie organizacji półkolonii, zachorowanie na COVID-19 uczestnika lub opiekuna półkolonii, wprowadzenia kwarantanny na terenie placówki organizatora, płatność zostaje zwrócona klientowi w takiej samej wysokości w jakiej została wpłacona pod warunkiem, że świadczenie usług nie zostało rozpoczęte.
W przypadku rezygnacji niezwiązanej z powyższymi powodami zgłoszonej:
- 2 tygodnie (14 dni) przed rozpoczęciem wybranego turnusu półkolonii Rodzic/Opiekun prawny ma prawo do zwrotu wpłaconych należności poza bezzwrotnym zadatkiem.
- w okresie poniżej 2 tygodni (14 dni) przed rozpoczęciem wybranego turnusu półkoloniii Rodzic/Opiekun prawny ma prawo do zwrotu wpłaconych należności poza bezzwrotnym zadatkiem oraz poza poniesionymi kosztami przez organizatora za każdy dzień turnusu. Koszt poniesiony przez organizatora jest stałą kwotą wynoszącą 78zł za dzień turnusu, nie podlegającą negocjacji, w którą wlicza się: wyżywienie 18zł, opieka 30zł, warsztaty tematyczne 25zł ubezpieczenie NNW 2zł
Przy płatności bonem wszelkie zwroty związane z rezygnacjami dokładnie opisanymi powyżej zwracane są na bon turystyczny.
Zajęcia i warsztaty są dla dzieci w różnym przedziale wiekowym. Mamy warsztaty sensoryczne dla dzieci od 2 roku życia, ale też np. fotograficzne dla starszych dzieci. Wszystko zależy od warsztatu, a mamy szeroki wachlarz warsztatów.
Nie, rodzice nie wchodzą z dziećmi na warsztaty z dziećmi, wyjątkiem są warsztaty sensoryczne dla najmłodszych. Na warsztaty dzieci wchodzą samodzielnie, a rodzice mają wtedy czas wolny dla siebie, można iść na zakupy czy wypić kawę na wynos z kawiarni. W razie potrzeby jest korytarz gdzie można poczekać, jednak w okresie epidemicznym bardzo staramy się ograniczać przebywanie na terenie placówki osób dorosłych.
Jeżeli dostaniemy informację dzień wcześniej to płatność może przejść na poczet innych warsztatów lub pieniądze zostaną zwrócone na konto.
Na warsztaty dla dzieci obowiązkowo należy zabrać buty na zmianę i wodę do picia. Dzieciom często chce się pić, zwłaszcza w przypadku warsztatów ruchowych.
Płatności dokonujemy wyłącznie przelewem na konto. Termin płatności za warsztaty to 3 dni od daty zapisania na warsztaty. W placówkach nie przyjmujemy płatności. Jeżeli dziecko zapisane zostaje w czwartek, piątek to na miejscu trzeba okazać potwierdzenie wykonania płatności.
Tak, jest to możliwe. Jednak przy zapisaniu dziecka na warsztaty, zawsze prosimy o podanie danych do opiekuna dziecka.